1984 släppte tennislegenden Björn Borg sin första kollektion med namnet The Björn Borg collection. Det var en sportig kollektion i Björn Borg-anda, designad i samarbete med Rohdi Heintz som huvuddesigner. Designer Anders Arnborger såg möjligheten i att Björn Borg som märke skulle kunna revolutionera underklädsbranschen för herrar och ville hitta ett substitut för dåtidens stora trend Y-frontkalsongen. Han sökte och fann vad som skulle komma att bli en stor succé. Han utvecklade ett helt koncept Björn Borg underkläder. Kaxigt och lysande - precis som Björn Borg.
Björn Borg Boom
Tiden var efter några års succé i Sverige kommen att hitta nya vägar. Björn Borg som företag utvecklades med flera koncept, Björn Borg skor, Björn Borg accessoarer och Björn Borg sportkläder. Björn Borg lanserades i flera länder och succen var ett faktum även i de nya koncepten.
Björn Borg ett energifullt uttryck
Med en attityd som Björn Borg, att det är attraktivt att ha ett driv och engagemang, genomsyrar hela företaget Björn Borg. Björn Borg är ett internationellt sportmode företag med hög kvalitet, sportmode för de aktiva som vågar bryta normer.