Vanliga frågor

På den här sidan kan ni få svar på de vanligaste frågorna som ni har gällande vår webbshop. Skulle det vara så att ni saknar någon fråga som ni vill ha svar på så går det bra att ringa vår Kundtjänst på telefonnummer 054-21 52 90 eller skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@bergqvistskor.se .

Hur handlar jag?

För beskrivning om hur du handlar klicka här.

Hur vet jag vilken storlek som passar?

Se vår storleksguide längst ned på sidan.

Kan jag se i vilka butiker en viss vara finns?

Ja, om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker klickar du fram den aktuella artikeln och därefter väljer du vilken storlek du är intresserad av. Nu kan du se aktuellt lagersaldo i både webbshop och butik. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga lagersaldon.

Hur kan jag betala mina varor?

Vi erbjuder många olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Klarna och deras tjänst Klarna Checkout. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Jag har frågor om min faktura?

Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar, återbetalningar med mera hanteras av Klarnas kundservice. Klarna kundservice nås på: Telefon: 08-120 120 10 E-post: info@klarna.se

Hur levereras mina varor?

Vi erbjuder leverans med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe. Du kan även välja att hämta dina skor i någon av våra butiker.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 39 kronor oavsett hur mycket du beställer. Du kan även välja att hämta ut dina skor i någon av våra butiker. Detta är helt fraktfritt.

Hur kan jag söka mitt paket?

Leverans med PostNord: När vi skickar ditt paket från vårt lager får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du uppgav vid beställningen. Där anges även paketets kollinummer som du kan använda dig av för att spåra ditt paket på www.posten.se . Leveranstiden är normalt 2-4 vardagar.

Uthämtning i butik: Du kan inte följa paketet utan kommer att få ett e-postmeddelande när paket finns att hämta ut i butik. Leverans till butik tar normalt 3-5 vardagar.

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?

Du får dina varor inom 3-5 vardagar efter det att vi fått din beställning. Under högsäsong när många fler handlar hos oss kan det dröja lite längre.

Hur vet jag att mitt paket kommit fram?

Så snart ditt paket som skickas med PostNord nått utlämningsstället skickas en avisering via SMS. Om ditt paket skickas till butik erhåller du ett mejl när varan nått butiken.

Jag bor inte i Sverige. Kan jag ändå beställa varor i er webbshop?

Nej tyvärr. Vi levererar enbart till adresser i Sverige.

Vad gör jag om jag fått fel vara eller om något saknas?

Kontakta kundtjänst på e-post kundtjanst@bergqvistskor.se

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar på postens utlämningsställe eller i butik i 14 dagar och returneras sedan till vårt lager. Om paketet inte hämtas ut debiteras en avgift på 150 kronor för hanteringskostnader. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?

Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek i någon av våra fysiska butiker förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butik. Ta alltid med följesedeln som bifogades varorna. Har du köpt din vara i vår webbshop kan du även skicka din retur per post. Du använder då den returfraktsedel som följer med ditt paket. Saknas denna returfraktsedel, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny. Retur per post kostar 39 kronor.

Vad kostar det för mig att returnera en vara?

Det är gratis att returnera en vara i butik. Retur per post kostar 39 kronor förutsatt att du använder dig av den returfraktsedel som följer med ditt paket.

Jag har hämtat mitt paket i butik och saknar returfraktsedel?

Kontakta kundtjänst så skickar vi en returfraktsedel.

Hur länge är det öppet köp (ångerrätt)?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbshop. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan.

När och hur får jag pengarna?

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst inom 14 dagar.